Huurachterstand
Een keer vergeten de huur te betalen? U krijgt dan snel een seintje om huurachterstand te voorkomen. Is er meer aan de hand? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen een oplossing.
De huur niet betaald?
Het kan voorkomen dat u uw huur niet op tijd kan betalen. Dan ontvangt u een herinnering. Mocht u aan de hand van de herinnering niet betalen dan nemen wij contact met u op. Dit kan telefonisch zijn, een uitnodiging voor een gesprek op kantoor of een bezoek aan huis. We kijken dan samen naar de eventuele reden(en) van de achterstand en zoeken naar een passende oplossing, zoals een betalingsregeling. Verzuimt u vervolgens de achterstand te betalen, dan zijn wij helaas genoodzaakt de deurwaarder in te schakelen.
Betalingsregeling
U kunt nu gemakkelijk zelf een betalingsregeling met ons afsluiten. Heeft u al een regeling met ons afgesproken dan kunt u deze hier inzien.
Deurwaarder/incassobureau
Als u niet reageert op onze brieven, geen betalingsregeling met ons treft of als u zich niet houdt aan de gemaakte afspraken, schakelt Servatius de deurwaarder in. Ongeacht de hoogte van de achterstand. De kosten zijn dan voor uw rekening. Het treffen van een betalingsregeling is dan alleen nog mogelijk met de deurwaarder.
Kantonrechter
Bij een huurachterstand van drie maanden of meer, kan Servatius vragen de kantonrechter om de huurovereenkomst te ontbinden.
Privacy
Servatius gaat zorgvuldig om met de gegevens van klanten met huurachterstand en waarborgt de privacy van deze klanten.
Meer informatie over huurachterstand?
Neem contact op met onze afdeling huurincasso, T. 043-32 84 300.